אבוקדו מסייע בהפחתת כולסטרול

האבוקדו הינו פרי בריא וחשוב לגופינו. מומלץ לשלב אבוקדו בתפריט התזונה היומי לא רק בגלל טעמו העשיר אלא בעיקר משום שאבוקדו מסייע בהפחתת כולסטרול ולכן שומר על בריאותינו.

האם אבוקדו משמין?

רבים חושבים כי אבוקדו בגלל היותו מורכב מכמויות שומן גבוהות משמין ולכן כדאי להימנע מאכילתו. אומנם אבוקדו אכן מכיל שומן אך הוא אינו פחות משמין מתפוח כאשר אוכלים ממנו במידה הנכונה. למעשה, כל מוצר מזון משמין אם אוכלים ממנו יתר על המידה אולם אין לספור רק את מה שנכנס אל גופינו רק מבחינה קלורית.

יש לאכול אוכל מגוון ובריא אשר יעזור לגופינו לשמור על חיוניותו, תיפקודו התקין, להוריד את רמת הכולסטרול הרע ולסייע בשמירה על איכות חיים בריאה לאורך שנים ארוכות. מאכל האבוקדו הרי עושה את כל זה ואף יותר.

תפקידיו של השומן בגוף האדם

חומצות השומן הינן בורג חשוב בשמירה על תיפקודו התקין של המכונה המשומנת הנקראת- "גוף האדם" והינן חלק מממברנת התא של כל אורגניזם חי.

שומן חיוני לספיגת הויטמינים בגופינו מכיוון שקיימים סוגי ויטמינים הממיסים אך ורק בשומן.

כמו כן, רוב ההורמונים מבוססים על חומצות השומן שבגופינו והאנרגיה המשתחררת בעקבות פירוקן של חומצות השומן היא גבוהה בהרבה מן האנרגיה המתקבלת מפירוק אבות המזון האחרים כגון: חלבונים או פחמימות. לכן צריכת שומן חיוני, במידה הנכונה, טובה לבריאותינו.

סוגי השומנים בגופינו

חומצות השומן נחלקות לשלושה סוגים על פי המבנה הכימי המרכיב אותן: חומצת שומן רווי, חומצת שומן חד בלתי רווי וחומצת שומן רב בלתי רווי.

נהוג לחלק את השומן בגופינו לשני סוגים: הראשון, חיוני לתפקודו התקין של גופינו ונקרא "שומן חיוני" והשני, שומן המזיק לגופינו ונקרא "מאגרי שומן".

* שומן חיוני- שומן זה נמצא באברי גופינו הפנימיים כגון מח העצמות, רקמות מערכת העצבים ועוד. שומן זה תפקידו לשמור על פעילות ביולוגית פיזיולוגית תקינה של הגוף, הוא חיוני לפירוק החומרים ולשמירה על בריאותינו על כן רצוי לא לפגוע במאגרי שומן אלו.

* מאגרי שומן- שומן מסוג זה נמצא בתוך רקמות השומן עצמן. תפקידן של רקמות השומן הינו לספק אנרגיה לגוף והן מכילות 83% שומן נקי, 2% חלבונים ו 15% מים. השומן שומר על איברי הגוף הפנימיים, עוטף את מערכת העיכול ומגן מפני מכות או לחצים חיצוניים אך, שומן עודף הופך להיות מטרה עויינת לגופינו וממנו כדאי להימנע.

אף על פי שגוף האדם מסוגל לייצרחומצות שומן בעצמו כמות השומן אינה מספקת ולכן יש לעזור לגופינו לקבל חומצות שומן חיוניות ממקורות מזון שונים – אבוקדו הינו מקור מצויין לשם כך.

אבוקדו כמקור שומן חיוני

האבוקדו שייך לקבוצת השומנים הבריאים המורכבים מחומצות שומן חד בלתי רוויות ולכן יכול לסייע לגוף לקבל את כמות השומן החיונית לו.

האבוקדו מכיל שפע רכיבי תזונה חיוביים:

ויטמין E, ויטמין A, לוטאין (התורם לראייה), חומצה פולית (החיונית לשיקום וצמיחה של תאי הגוף, לתפקוד תקין של מערכת העצבים, מערכת הלב, כלי הדם ועוד), פיטוסטרולים (העוזרים להפחית את כמות הכולסטרול בדם ובכך מסייעים להפחתת הסיכון לחלות במחלות לב ), סיבים תזונתיים (מסייעים להפחתת הכולסטרול ולאיזון רמת השומנים בדם) ואשלגן (התורם לאיזון לחץ הדם, נוזלי הגוף ולתפקוד הלב).

לסיכום, אכילת אבוקדו מסייעת לשמירה על בריאות הלב, הורדת הכולסטרול ומוסיפה לבריאותינו. אפשר למרוח אותו על לחם, להשתמש בו כשמן או כתוספת לסלט ולהינות מטעמו ומערכיו התזוניים החיוניים.

ראו גם:

בדיקת VAP לאבחון רמת כולסטרול גבוהה

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: