טיפול טבעי בכולסטרול גבוה

רמות גבוהות של כולסטרול בדם, צריכות  להוות נורת אזהרה גם אצל אנשים אשר לא סובלים מעודף משקל, מחלות לב וגם אצל אנשים צעירים.טיפול טבעי בכולסטרול גבוה - כולסטרול

רמות גבוהות של כולסטרול בדם עלולות לגרום עם הזמן להתפתחות איטית אך רצופה של מחלות כרוניות, מסוכנות ולעיתים אף הרות גורל.

למרות שאצל חלק מהאנשים הסובלים מכולסטרול גבוה, הגורם לכך הוא תורשה והיסטוריה משפחתית, אצל מרבית האנשים הסובלים מרמות גבוהות של כולסטרול בדם, הדבר נובע בשל תזונה לקויה ואכילה מרובה של מזונות עשירים בכולסטרול ובשומנים.

בכדי להימנע או להפחית בצורה משמעותית את הסיכונים הבריאותיים העלולים להתרחש עקב רמות כולסטרול גבוהות בדם (כגון: טרשת עורקים, יתר לחץ דם, אוטם שריר הלב, שבץ וכדומה), יש צורך לעבור מהפך ולשנות הרגלים ולהוסיף לשגרת השבוע פעילות גופנית. במסגרת שינוי אורח החיים ואימוץ ערכים בריאים יותר, תתאפשר גם הורדת הכולסטרול דרך תזונה מאוזנת.

כמו כן, קיימות תרופות אשר ניתנות לאדם הסובל מכולסטרול גבוה באמצעות מרשם רפואי, למרות שהתרופות עוזרות להפחית את רמת הכולסטרול בדם, יש להם תופעות לוואי רבות ולכן, לפני שמכניסים כימיקלים מיותרים לגוף, כדי לנסות לשלוט ברמות הכולסטרול באמצעות טיפולים ותרופות טבעיות.

בכדי לדעת האם אתה סובל מכולסטרול גבוה, יש צורך לעבור בדיקת דם פשוטה אשר תבדוק את רמות הכולסטרול באופן כללי, רמת הכולסטרול הטוב (High Density Lipoprotein) בדם ואת רמת הכולסטרול הרע (Low Density Lipoprotein) בדם.

ערכי  הכולסטרול הטוב (HDL) בדם צריכים להיות באזור ה-40 מ"ג. וערכי הכולסטרול הרע (LDL) צריכים להיות 100 מ"ג עד 130 מ"ג ,(ישנם מקרים בהם גם 160 מ"ג נחשב בגדר סביר). בנוסף, יש צורך למדוד את רמות השומנים (רמת הטריגליצרידים בדם), הערכיים התקינים עומדים על פחות מ-150 מ"ג/דצ"ל.

סוגי טיפולים טבעיים

תחילה מומלץ להוציא מהתפריט היומי את כל המאכלים המכילים שומנים (שומן רווי) וכולסטרול, כגון: מזונות מתוקים המכילים סוכר, קמח חיטה, הפחתה בצריכת כולסטרול מן החי, שמנת, גלידות, גבינות, בשר בקר, ג'אנק פוד וכדומה. המרת שומן רווי בשומן בלתי רווי. בנוסף, מומלץ לעסוק בפעילות גופנית לפחות 3 פעמיים בשבוע.

מומלץ להוסיף לתפריט היומי מזונות כגון: תפוחים אשר עוזרים בהפחתת רמות הכולסטרול, שתיית מיץ עגבניות, מיץ ענבים טבעי, חלב סויה, אכילת שן שום אחת בכל יום, אכילת מספר אגוזי מלך בכל יום, שיבולת שועל, שימוש בשמן זית, קנולה, סויה, תירס או שמן חמניות.

כמו כן, נמצאו מספר צמחי מרפא אשר הוכיחו את יעילותם בהפחתת רמות כולסטרול גבוהות בדם, לדוגמא:

  • תה כולסטרן, אשר עוזר בהורדת רמות גבוהות של כולסטרול בדם.
  • גדילן, מכיל חומר מיוחד הנקרא סילימרין. חומר זה יעיל גם בהורדת רמות גבוהות של כולסטרול וגם בהפחתת רמות שומנים גבוהות בכבד.
  • הדרים, עוזרים בהקטנת ספיגת הכולסטרול בדם.
  • רימונים, מכילים בתוכם מינרלים, ויטמינים ואנטי אוקסידנטים, אשר נמצאו כיעילים מאוד בהפחתת הסיכונים לחלות במחלות לב, טרשת עורקים על ידי הפחתת רמות גבוהות של כולסטרול בדם.
  • צמח השינן הרפואי, אשר נמצא כמכיל ויטמינים טבעיים, מינרלים, מלחים, ברזל, אבץ, ועוד. נמצא כי צמח זה יעיל מאוד בהפחתת רמת הכולסטרול, לחץ הדם ובניקוי כבד.
  • עלי זית, מסייעים במניעת חמצון הכולסטרול הרע (LDL), מניעת טרשת עורקים ופגיעה בכלי דם.
  • זרעי אלפלפא, מכילים ויטמינים, מינרלים חשובים, אשר גם מסייעים בהפחתת רמת הכולסטרול בדם וגם עוזרים בניקוי הכבד.
  • קלנדולה, עוזרת בהפרשת מיצי מרה ובעקבות כך עוזרת להוריד את רמות הכולסטרול הגבוהות בדם.

קראו על עוד דרכים טבעיות להורדת כולסטרול באמצעות כורכומין <<<

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: