הורדת ייצור קו-אנזים חיוני על ידי תרופות להורדת כולסטרול

מחקרים רבים בתקופה האחרונה מצאו קשר בין טיפול תרופות להורדת כולסטרול מסוג סטטינים לבין ירידה ברמת קו-אנזים Q10; מרכיב חיוני מאוד בגוף ובעיקר בשריר הלב, שמחסור בו עלול לגרום לבעיות גופניות שונות.

לפיכך, הומלץ לאחרונה לאנשים המטופלים בסטטינים ליטול תוספי מזון המכילים קו-אנזים Q10, וזאת במטרה להחזיר את רמתו לנורמה ולשפר את התפקוד היום-יומי.

טיפול בסטטינים מוריד את רמת קו-אנזים Q10

אנשים ברחבי העולם הסובלים מרמת כולסטרול גבוהה מטופלים על ידי תרופות ממשפחת הסטטינים. תרופות אלה הן הנפוצות ביותר בטיפול להורדת הכולסטרול, ומספקות שיפור ניכר במצב הבריאותי ובהורדת רמת הכולסטרול תוך זמן קצר.

בזכות כך, הסטטינים נחשבים לבעלי תפקיד חשוב ביותר בהגנה מפני התפתחות טרשת העורקים ומחלות לב, ועוזרות להאריך באופן משמעותי את החיים ולשפר את איכותם.

עם זאת, לסטטינים תופעות לוואי כמו עייפות, כאבי שרירים, והם גורמים לירידה בייצור הקו-אנזים Q10 החיוני לבריאות הלב.

חשיבות קו-אנזים Q10 והשפעת הסטטינים

קו-אנזים Q10 הוא נוגד חמצון חשוב ביותר המשפיע על תהליכים פיזיולוגיים ופתולוגים רבים בגוף.

בשנים האחרונות עולה התעניינות העולם המדעי בקו-אנזים Q10, ומחקרים רבים נעשים אודותיו על מנת להבין באופן מעמיק יותר את תפקידו בגוף ואת השפעתו על המערכות השונות.

קו-אנזים Q10 אחראי בעיקר על שמירה על שריר הלב, הגנה מפני רדיקלים חופשיים בתפקידו כנוגד חמצון, והגברת האנרגיה והחיוניות של הגוף.

בנוסף, בשל השפעתו החשובה על שריר הלב, הוא מסייע בהורדת לחץ דם גבוה ולשיפור תפוקת הלב והכושר הגופני.

קו-אנזים Q10 נמצא בכל תאי הגוף ברמה מסויימת, ובתאי שריר הלב ברמה גבוהה ביותר. על כן, תפקידו בלב משמעותי ביותר.

תהליך הייצור של קו-אנזים Q10 קורה בזמן ייצור הכולסטרול, ולכן שימוש בסטטינים (המונעים את הייצור הטבעי של הכולסטרול בגוף) מונע גם את ייצור קו-אנזים Q10.

כלומר, השימוש בסטטינים לא רק מונע את ייצור הכולסטרול אלא גם את ייצור קו-אנזים Q10 החיוני לתהליכים רבים הקשורים בעיקר לשריר הלב.

הגדלת רמת קו-אנזים Q10 על ידי משתמשי סטטינים

באופן כללי, קו-אנזים Q10 יכול להגיע אלינו דרך המזון, אך בכמות קטנה שבדרך כלל אינה גורמת לשיוי משמעותי ברמתו בתאי הגוף. לכן, עבור משתמשי סטטינים כדאי מאוד לצרוך את קו-אנזים Q10 באופן מלאכותי כתוסף מזון.

נטילת כדורים המכילים קו-אנזים Q10 יכולה לשפר באופן משמעותי את תופעות הלוואי של נטילת הסטטינים, ואת ההשפעות ארוכות הטווח של השימוש בתרופות להורדת כולסטרול.

כמו כן, חשוב מאוד לשים לב לסוגי התוספים הקיימים בשוק ולבצע השוואה מקיפה, על מנת לבחור בתוסף המזון הטוב ביותר והמתאים ביותר לצרכיכם.

מסקנות סופיות

טיפול בסטטינים הוא טיפול נפוץ מאוד בעולם המערבי. רמות הכולסטרול הגבוהות המאפיינות את רוב האוכלוסיה נגרמות בגלל תזונה עתירה בשומן והמעטה בביצוע פעילות גופנית, וכתוצאה, הכולסטרול עולה ויש צורך לנטול תרופות להורדתו.

כחלק מתופעות הלוואי של נטילת סטטינים, נגרמת ירידה ברמת הקו-אנזים החיוני Q10, אשר מגביר את הסיכון לחלות במחלות לב. לכן, חולים המטופלים על ידי סטטינים חייבים להכיר את הנושא לעומק, ולנטול תוספי מזון המכילים את הקו-אנזים המדובר, בכך להשלים את החסר לגוף.

באופן כללי, תזונה נכונה ופעילות גופנית המבוצעת בהתמדה תורמים לא פחות להורדת רמת הכולסטרול מאשר שימוש בסטטינים, והם כמובן נטולי תופעות לוואי.

חשוב מאוד להקפיד להשקיע בבריאות, לא רק על ידי שימוש בתרופות, על מנת לשפר את המצב הגופני ולאפשר איכות חיים טובה יותר.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: