Site icon כולסטרול

שימוש בתרופות להורדת כולסטרול

שימוש בתרופות להורדת כולסטרול - כולסטרולרמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם (טריגליצרידים) נחשבים לגורם סיכון גבוה ומסוכן לפיתוח מחלות קשות וכרוניות, כגון: מחלות לב, אוטם שריר הלב (התקף לב), טרשת עורקים, עודף משקל, סוכרת, סרטן וכדומה.

בכדי לגלות באם האדם סובל מרמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם, עליו לבצע בדיקת דם פשוטה. ערכי הכולסטרול והשומנים המומלצים הם:

כאשר נמצא כי האדם סובל מרמות גבוהות מהנורמה של כולסטרול ושומנים בדם, הוא נמצא בקבוצת סיכון גבוה לפתח מחלות כרוניות, קשות ושתוצאותיהן עלולות להיגמר במוות ולכן יהיה עליו לשנות את הרגלי התזונה שלו ולעבור לתזונה דלת שומנים וכולסטרול, לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, להימנע מעישון ומצריכת משקאות אלכוהוליים ובמקרים רבים יהיה עליו לקחת באופן קבוע תרופות מיוחדות, אשר מיועדות להפחתת רמות הכולסטרול והשומנים בדם.

תרופות אלו ניתנות אך ורק על ידי הרופא המטפל, באמצעות מרשם רפואי, כיוון שקיימות לא מעט תרופות להורדת רמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם ולא כל תרופה מתאימה לכל אדם, יהיה צורך להיות תחת מעקב רפואי צמוד ולבצע באופן קבוע בדיקות דם.

כמו כן, באם האדם סובל ממחלות כרוניות או אקוטיות נוספות, יהיה צורך להתאים לו במיוחד את התרופות המתאימות לא בכדי למנוע אינטראקציה בין תרופתית אשר עלולה לסכן את חייו.

התרופות השכיחות והנפוצות כיום לטיפול ברמות גבוהות של כולסטרול ושומנים בדם כוללות:

מלבד סוגי התרופות השונים, כיום נמצאות בפיתוח תרופות מנקות עורקים, אשר יוכלו בעתיד לנקות את העורקים מפלאק מצטבר ולמנוע למעשה מחלות לב לפני שהן מתרחשות.

ראו גם:

חוקרים בדקו אם קיים קשר בין סוכר לבין רמות כולסטרול בדם? התוצאות מפתיעות

כולסטרול גבוה וסרטן השד

Exit mobile version