טיפים להרזיה והורדת הכולסטרול

ירידה במשקל היא תהליך ארוך אשר מחייב אתכם להתמיד ולהיות מחויבים לתהליך. פעמים רבות גם לאחר ירידה במשקל, אנשים עם נטייה גנטית להשמנה או חוסר הקפדה על אורח חיים שונה הובילה חזרה לעליה במשקל. יש השלכות בריאותיות רבות למי שסובל מעודף משקל, אך הקושי להגיע לתוצאה נוכח בכל התהליך. חלק בוחרים לפנות למאמן אישי, ייעוץ תזונתי ואף ניתוחים כירורגיים. היום יש פתרון שהוא הרבה יותר יעיל ומתבסס על הפעולות של ניתוח קיצור קיבה.

 

מהן ההשלכות של עודף משקל?

משקל עודף הוא בעל השלכות רפואיות שונות כמו כולסטרול גבוה, סיבוכים אשר עלולים להוביל לפגיעה בתפקוד הריאה, מערכת העיכול ובמקרים מסובכים עודף משקל עלול להוביל לסרטן. מבעד להשלכות רפואיות שמוכרות לכל, קיימת גם בעיה אסתטית שמשפיע באופן ישיר על הסובל והנפש שלו. אנשים בעל משקל עודף עשויים לסבול מדיכאון, חוסר תקשורת חברתית, הסתגרות בבית, כעס, חרדות ועוד.  הכושר הגופני הירוד עשוי גם להשפיע על החיים הזוגיים, על פעילויות עם הילדים ודברים שאתם צריכים לעשות אבל לא מצליחים. אנו מודעים לכך שהתהליך הוא לא פשוט, אך ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיכולים לסייע לכם להרזיה והורדת הכולסטרול:

 

  1. שומן רווי – רבים חושבים שהדרך הנכונה להורדת הכולסטרול והרזייה היא באמצעות הימנעות מפחמימות. אך דווקא בנוגע לכולסטרול אנחנו רוצים להימנע משומן רווי. בשר אדום ומוצרי חלב מכילים "כולסטרול רע" ברמות גבוהות. כולסטרול רע מצוי גם במאפים, מטוגנים ומזונות מעובדים. שימו לב מה אתם מכניסים לפה, מומלץ גם לערוך בדיקה של אחוז הכולסטרול בגוף כדי להיות במעקב. לא צריך להימנע לחלוטין משומן רווי אם זה מה שאתם אוהבים לאכול, אבל חשוב לשמור על מתינות.
  2. עישון – הימנעות מעישון היא דבר שצריך לעשות ללא קשר לכולסטרול גבוה, אך עישון פועל בדומה לשומן רווי, עישון סיגריות פוגע בדפנות כלי הדם ופוגע ב-HDL, כולסטרול טוב.
  3. פעילות גופנית – אורח החיים היום הפך לאורח חיים שהוא יותר יושבני, אנחנו רואים טלוויזיה, בטלפון, עובדים מהמחשב. אורח חיים יושבני הוא אחד הגורמים להשמנה, חוסר פעילות של הגוף. גם אם אתם עובדים מהמחשב חשוב שלפחות שעה ביום תעשו פעילות כלשהי, בין אם מדובר על הליכה, שיעור יוגה או כל דבר אחר שמזיז את הגוף שלכם. פעילות גופנית תורמת להרזיה והורדת הכולסטרול.
  4. בקרה – שימו לב מה אתם מכניסים לפה, באילו שעות אתם הולכים לישון, האם אתם מבצעים פעילות כלשהי במהלך היום. ככל שתהיו בבקרה גדולה יותר סביב התעסוקה היומית שלכם ככה תוכלו לדעת איך לטפל בה. אל תרעיבו את עצמכם, תדעו גם לפנק את עצמכם כשצריך, בשלו בצורה אחרת ממה שאתם רגילים, נסו להשתמש יותר בתנור מאשר בסירים ומחבתות שם שיעור השמן גבוה יותר לרוב.

 

וויגובי – כל מה שצריך לדעת

ירידה במשקל היא מלאכה לא פשוטה, אך חשוב להבין את ההשלכות שיש לכולסטרול גבוה. יש טכניקות שונות להורדה במשקל אבל אנחנו אוהבים לראות תוצאות. כיום יש פתרונות כירורגים שיכולים לעזור לכם לפתור את הבעיה לצמיתות, אך לא כל אחד יכול לבצע את הניתוח מבחינה כלכלית ובריאותית. התרופה החדשה בשם וויגובי יכולה לתרום לכם בתהליך. התרופה עובדת באפקט דומה לניתוח קיצור קיבה על ידי השפעה על מנגנון השובע. זריקה של וויגובי מכילה הורמון GLP1 (הורמון מלאכותי). התפקיד של ההורמון הוא לייצר תחושת שבוע וכתוצאה מכך יש האטה בקצב ההתרוקנות של הקיבה. התוצאה הסופית של התרופה היא הפחתה של הרצון שלנו למאכלים עתירי שומן, פחמימות ולאכול פחות לצורך הרזייה.

 

Picture of טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: