טריגליצרידים גבוהים – מאילו מאכלים להימנע?

טריגליצרידים גבוהים – מאילו מאכלים להימנע?חלק מהירקות טובים יותר מאחרים כששומרים על תזונה להורדת טריגליצרידים גבוהים. יש להגביל את אכילת הירקות העמילניים, כגון תירס ואפונה. כך הגוף לא משתמש בעמילן הנוסף להגברת רמות הטריגליצרידים.

קיימות אפשרויות רבות אחרות לבחירה, כגון כרובית, כרוב ופטריות. מאמר זה סוקר את המאכלים מהם יש להימנע במצב של טריגליצרידים גבוהים.

שעועית אפויה עם סוכר או בשר שמן

שעועית מכילה סיבים וחומרים מזינים. אך אם מבשלים אותה עם סוכר או בשר שמן, היא עשויה שלא להיות הבחירה הטובה ביותר.

התווית על האריזה מציינת את התכולה וכמות הסוכר והשומן. מומלץ לבחור בשעועית שחורה, שהיא מקור נהדר לסיבים וחלבון, ללא שומנים רוויים או תוספת סוכר.

יותר מדי מאכלים טובים

אין ספק: פירות טובים לבריאות, במיוחד אם אוכלים פרי במקום קינוח עשיר. אך במצב של טריגליצרידים גבוהים, יש להגביל את כמות הפירות לשניים או שלושה ביום. כך לא אוכלים יותר מדי סוכרים טבעיים הנמצאים בפירות.

אם רוצים לאכול פירות יבשים, יש לזכור כי גודל המנות צריך להיות הרבה יותר קטן ולעמוד על שתי כפות צימוקים, למשל.

אלכוהול וטריגליצרידים גבוהים

אלכוהול טוב לבריאות הלב, אך שתייה בכמויות גבוהות מדי עלולה להגביר את רמות הטריגליצרידים.

אלכוהול מכיל סוכרים טבעיים, הנמצאים במשקאות כגון יין, בירה או משקה חריף. עודף סוכר, מכל מקור, מהווה בעיה. הרופא ימליץ שלא לשתות בכלל אם רמות הטריגליצרידים גבוהות מאוד.

קוקוס וטריגליצרידים גבוהים

קוקוס הוא רכיב מזון אופנתי. ניתן למצוא מוצרי קוקוס בצורת חלב, מים, פתיתים, שמן, קרם, או פרי שלם.

חלק מהמומחים סבורים שהוא נושא יתרונות בריאותיים, אך הוא עשיר גם בשומנים רוויים. לכן מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי הגבלתו או הימנעות מוחלטת ממנו.

משקאות מסוכרים

שפע סוכר יכול להתקבל מכוס משקה, כולל תה קר מתוק, משקה קל, מיץ פירות או משקה קפה ברד או קפה המכיל תוספות סירופ. משקאות אלו מכילים עודף מתיקות עימה הגוף לא יכול להתמודד, והוא הופך אותה לטריגליצרידים.

כך שכשמפחיתים את צריכת הסוכר, יש לזכור שגם משקאות נכללים בתזונה הנכונה, ויש להגביל שתיית משקאות ממותקים לכוס אחת ליום.

דבש או סירופ מייפל

רכיבים אלו נחשבים לבריאים וטבעיים, אך כשהם מעובדים, הם מכילים יותר מדי סוכר מזוקק, המגביר את רמות הטריגליצרידים.

כשמקפידים על תכנית להורדת טריגליצרידים, יש להפחית את צריכת הממתיקים, גם אם הם אינם סוכר רגיל.

מאפים וטריגליצרידים גבוהים

בגלל רמת הטריגליצרידים הגבוהים, יש להגביל את צריכת השומן הרווי בתזונה. זה כולל את השומן הרווי בחמאה המשמשת למאפים.

יש להימנע לחלוטין גם משומני טראנס, ולבדוק את תווית המזון המציינת את הרכיבים התזונתיים, כדי להיות בטוחים.

שימורי דגים בשמן – דגים טובים לבריאות, אך כשרוכשים דגים משומרים, יש לבדוק את התווית כדי לראות אם הם מכילים שמן. מומלץ לקנות דגים משומרים במים.

מזונות עמילניים – אכילת יותר מדי פסטה, תפוחי אדמה או דגנים, עלולה לגרום לגוף להפוך אותם לטריגליצרידים. ניתן לאכול רכיבים אלו במתינות, אך יש לשמור על גודל נכון של המנות. מנה היא פרוסת לחם, שליש כוס אורז או פסטה, חצי כוס תפוחי אדמה או דייסה מבושלת.

בשר דל שומן – אין צורך להימנע מבשר לחלוטין, אך יש לבחור נתחים רזים יותר. בנוסף, יש להימנע מבשרים מעובדים, כולל בייקון, נקניקיות ובשרים שמנים, התורמים למחלות לב וסוכרת.

Picture of טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: