אסאי ומקה להורדת כולסטרול

אסאי ומקה להורדת כולסטרוללרשימת הקניות בסופרמרקט, מומלץ להוסיף את פרות האסאי והמאקה, בשל יתרונותיהם לבריאות. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Nutrition,  קבע כי פירות אלו, נהדרים להורדת כולסטרול.

כשמדובר ביתרונות הבריאות של פירות אלו, הם נחשבים למזונות החובה, על ידי רופאים ותזונאים, בשל יתרונותיהם לתהליכי עיכול ושיפור מחזור הכולסטרול, במיוחד למשפחות הסובלות ממשקל כבד תזונתי.

מחקרים להוכחת יתרונות אסאי

המחקר האחרון המצהיר על יתרונות אסאי, פרי ברזילאי, עקב אחר ארבע קבוצות חולדות שקיבלו עיסת אסאי. קבוצת חולדות אחת קיבלה תזונה רגילה, ואילו הקבוצה השנייה קיבלה תזונה עתירת שומן. מול שתי קבוצות חולדות אלו, עקבו החוקרים אחר שתי קבוצות חולדות נוספות, שאחת מהן קיבלה תזונה עתירת שומנים בתוספת אסאי, והשנייה קיבלה תזונה רגילה בתוספת אסאי.

לאחר חודש וחצי של התבוננות, החוקרים מצאו הבדלים ברורים בתפקוד הדם של החולדות שקיבלו השלמת תזונה עם אסאי, והשוו את הממצאים לקבוצת החולדות שלא קיבלה את התוספת. שתי הקבוצות שקיבלו השלמת אסאי, הפגינו שיפורים בפרופיל הכולסטרול שלהן.

אך מה שהפתיע את החוקרים היה הממצא של עלייה ברמות פרופיל הכולסטרול הטוב, בקרב קבוצת החולדות שקיבלה תזונה עתירת שומן, והחוקרים מאמינים שפרי האסאי היווה את הזרז לשיפורי הכולסטרול.  אמנם בדיקה זו בוצעה על חולדות, אך מבקרי המחקר לא מצאו כל סיבה לחשוד שהתוצאות יהיו שונות בקרב אנשים.

שורש מאקה מגביר סיבולת ומוריד כולסטרול

מאקה הוא צמח יליד הרי האנדים של פרו, המאופיין בשורש הבשרני שלו, שנוצל בעבר על ידי ילידים פרואנים במשך מאה שנים כצמח מרפא, ונחשב יקר ערך עד היום מבחינת מרכיביו התזונתיים ומאפייניו המחדשים תהליכי בריאות בגוף.

עשיר בחלבון – שורש מאקה מורכב מעשרה אחוזי חלבון, הנחשב לאחוז גבוה מבין מספר זרעי ירקות. החלבון דרוש לבניית ותיקון רקמות, כמו גם לשיפורי רמות כולסטרול.

הפחתת כולסטרול – שורש מאקה מכיל מספר סטרולים צמחיים טבעיים שיוצרים מולקולות דמויות כולסטרול, והוא מפחית רמות כולסטרול "רעות" ומגביר רמות כולסטרול "טובות", היות והוא מתערב בספיגת הכולסטרול במעי הדק. כתוצאה מכך, שורש מאקה מגן מפני טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם אחרות, הקשורות להגברת בניית רמות כולסטרול "רעות".

משלשל טבעי – היות ושורשי מאקה מורכבים מתשעה אחוזי סיבים תזונתיים, הם מסייעים לשיפור סדירות פעולות מעיים וטיפול בעצירות. סיבים תזונתיים נחשבים אף כמדכאי תיאבון טבעיים, היות והם סופגים מים הזורמים מהמעי, ובכך גורמים לתחושת מלאות לזמן ארוך יותר, מה שמתבטא בשיפור רמות כולסטרול.

התחקות אחר תוכן תזונתי – מלבד התכולה הגבוהה של יוד, סיבים וחלבון, שורש מאקה עשיר גם ביסודות קורט כגון ברזל, אשלגן, מגנזיום וסידן. השורש מורכב אף משומן טבעי ברמת שני אחוזים, אשר מכיל מספר חומצות שומן חשובות, כגון חומצה לינולאית, חומצה פלמיטית וחומצה אולאית, החיוניים לתפקוד מוחי.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: