פיטריות בציפורנים ברגל

פטרת הציפורניים היא זיהום פטרייתי שכיח הפוגע בציפורני הרגליים.

היא נגרמת על ידי פטרייה בשם דרמטופיט, אשר יכולה לחדור לגוף דרך סדקים בעור. פטרת הציפורניים מתחילה כשינוי צבע קטן בציפורן ומתפשטת לציפורניים אחרות.

התסמין השכיח ביותר של פטרת ציפורניים הוא שינוי צבע של הציפורניים, שעלול להפוך לבן, צהוב או ירקרק-חום. תסמינים אחרים כוללים כאב ונפיחות סביב האזור הנגוע וריח רע מהציפורן.

מכיוון שקשה להיפטר מזיהום זה ללא טיפול מקצועי, עלינו לנקוט באמצעי זהירות על ידי נעילת נעליים סגורות שאינן מאפשרות זרימת אוויר על מנת למנוע את התפשטות הזיהום.

פטרת ציפורניים היא זיהום שכיח בציפורני הרגליים הנגרם על ידי סוגים שונים של פטריות.

המצב נקרא גם פטרת ציפורניים או tinea unguium. זה יכול להיות קשה לזהות כי זה מתחיל כנקודה צהובה או לבנה על הציפורן, אשר עלול להפוך לאחר מכן לאזור של ציפורן מעובה ומתפוררת שיכול בסופו של דבר לגרום לנזק משמעותי למיטת הציפורן.

הסוג הנפוץ ביותר של פטריות האחראיות לגרימת פטרת ציפורניים הוא דרמטופיטים, כאשר גם קנדידה ואספרגילוס ממלאות חלק במקרים מסוימים. אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח פטרת ציפורניים אם יש להם סוכרת, מחלת כלי דם היקפית, פסוריאזיס, אקזמה או מצבים אחרים שהופכים את העור שלהם לפגיע יותר לזיהומים פטרייתיים.

פטרת ציפורניים

פטרת הציפורניים היא מצב שכיח בכף הרגל שניתן לטפל בה בקלות.

זה נגרם על ידי זיהום של הציפורן והעור סביב הציפורן. פיטריות בציפורנים ברגל התסמין השכיח ביותר של פטרת ציפורניים הוא כתם לבן או צהוב על הציפורן.

התסמין השכיח ביותר של פטרת ציפורניים הוא כתם לבן או צהוב על הציפורן.

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי הפוגע בציפורן ובעור הסובב אותה.

זה יכול להשפיע על ציפורן אחת או יותר, אך לעתים רחוקות על כולן.

הפטרייה שגורמת לפטרת ציפורניים נקראת דרמטופיט. פטריות אלה משגשגות בסביבות חמות ולחות כמו גרביים מיוזעות, ולכן נפוץ שאנשים מקבלים אותן מהנעליים או ממקלחות ציבוריות.

התסמין השכיח ביותר של פטרת ציפורניים הוא עיבוי ושינוי צבע של הציפורן אשר עשוי לכלול כתמים צהובים, לבנים, ירוקים, חומים או שחורים.

גם ציפורניים עם פטרת ציפורניים נוטות להתעבות ולהיות שבירות. במקרים מסוימים הם עלולים אפילו להתפורר ממיטת הציפורן ולהשאיר מאחור פצעים כואבים.

במקרים נדירים הזיהום יתפשט מעבר

מהם התסמינים של פטרת ציפורניים?

התסמין השכיח ביותר של פטרת ציפורניים הוא ריח לא נעים. תסמינים אחרים עשויים לכלול שינוי צבע, עיבוי ומתפורר ציפורניים וכאב.

כיצד נדבק אדם בפטרת ציפורניים?

פטרת ציפורניים נדבקת בדרך כלל ממגע עם מישהו שיש לו אותה או ממשטחים מזוהמים כמו מקלחות משותפות או קוצץ ציפורניים. זה יכול להתכווץ גם על ידי נגיעה בעור של מישהו שיש לו את זה ואז נגיעה בעור שלך. כדי להפחית את הסיכון שלך להידבק בפטרת ציפורניים, עליך להימנע משיתוף פריטים אישיים כמו מגבות, קוצץ ציפורניים ונעליים עם אדם אחר שיש לו את זה. כדאי גם להימנע מהליכה יחפה באזורים משותפים כמו בריכות או חדרי הלבשה שבהם אתה עלול לבוא במגע עם נגועים

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: