תואר ראשון במשפטים או תואר ראשון במנהל עסקים

אז השתחררתם, עבדתם, טסתם לטיול אחרי צבא ואפילו הספקתם לחזור. בדומה לצעירים רבים אחרים אתם כנראה מוצאים את עצמכם בהתלבטות משמעותית – מה אתם הולכים ללמוד? התשובה לשאלה הזו כמובן תלויה בעיקר באישיות ובהעדפות שלכם, אבל לפני שמחליטים חשוב גם לדעת קצת מה קורה בכל תואר, ומה הדברים שכדאי לשים לב אליהם שמחליטים לאן תלכו. במאמר זה תוכלו לקרוא השוואה בין לימודי משפטים ללימודי מנהל עסקים.

 

מה צריך להנחות את ההחלטה שלי?

קבלת ההחלטה מה ללמוד היא תהליך מורכב שכולל בתוכו מספר שיקולים שתלויים מאוד בסדר העדיפויות שלכם. באופן כללי ניתן להגיד שהשיקולים שחשוב לשקול הם: תחומי עניין אישיים, תוכן הלימודים (ואם הוא מעניין אותכם), מה אפשר לעשות עם התואר אחרי שתסיימו ללמוד ואיך נראית העבודה של בעלי המקצוע בפועל.

 

מה לומדים בתואר ראשון במשפטים?

תחום המשפט הוא תחום רחב מאוד, שכולל בתוכו ענפים רבים (כגון משפט נזיקי, דיני חוזים, משפט חוקתי ועוד). תואר ראשון במשפטים כולל בתוכו סקירה של ענפי המשפט השונים יחד עם התעסקות אינטנסיבית ב"שיקולי המדיניות" שמנחים את עיצוב הדין בכל אחד מהתחומים. חשוב לציין שבנושא זה יש הבדלים משמעותיים בין האוניברסיטאות (שמלמדות משפט יותר תיאורטי), ובין המכללות (שמלמדות משפט יישומי).

 

מה לומדים בתואר ראשון במנהל עסקים?

תואר ראשון במנהל עסקים כולל בתוכו התייחסות לתחומים רבים, וזאת מתוך הבנה שניהול עסקים הוא תחום שכולל בתוכו מיומנויות רבות. הנושאים שנלמדים בתואר כוללים בתוכם כלכלה, פסיכולוגיה, שיווק, סטטיסטיקה, חשבונאות ועוד דברים שנחוצים למי שצריך לדעת קצת מכל דבר כדי לנהל את עולם המאקרו של העסקים.

 

מה אפשר לעשות אחרי התואר עם כל אחד מהתארים?

 

תואר ראשון במנהל עסקים

מי שלומד תואר ראשון במנהל עסקים יכול להשתלב בעולם העסקים – שהוא עולם מגוון הכולל בתוכו גם את העולם העסקי וגם את עולם העמותות והמלכ"רים. עבודת המנהל כוללת בתוכה בדרך כלל שילוב של עבודת ניהול, ועבודה מקצועית שמשתנה מארגון לארגון. בשל כך תואר זה מתאים למי שאוהב אנשים ורוצה לעבוד איתם.

 

תואר ראשון במשפטים

מי שלומד תואר ראשון במשפטים יכול להשתלב במגוון רחב של תפקידים בהם עובדים עורכי דין – בשירות המדינה, בעמותות, בארגונים, בהייטק וכמובן גם במשרדי עורכי דין. כל אחת מהעבודות הללו שונה במהותה מעבודות אחרות בתחום, ומאפשרת גמישות רבה לפי תחומי העניין. העיסוק המשפטי כולל בתוכו באופן עקרוני ניתוח ויישום של תוכן החוק, כאשר חלק מעורכי הדין גם מייצגים בבית משפט מול שופטים.

 

לסיכום

חשוב להזכיר שבסופו של דבר השיקול הכי חשוב הוא מה שהלב שלכם אומר לכם לעשות. מעבר לכך, כדאי לנסות להבין איזה מין מקצוע אתם רואים את עצמכם עושים, ולברר את ההתאמה בין כל אחד מהתארים לחיים שאתם מדמיינים לעצמכם.

 

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: