בורשטיין קפה על כל מה שצריך לדעת על הקשר בין כולסטרול לקפה

אם אתם מאובחנים עם כולסטרול גבוה, או שיש לכם היסטוריה משפחתית, כנראה שאתם די מכוונים לשמירה על תפריט ובו מזונות שיש להימנע מהם, לצד למזונות שעליכם לצרוך על מנת לשמור על רמות הכולסטרול שלכם בשליטה.

אבל… מה עם קפה? זהו אחד המשקאות הפופולריים ביותר בעולם, האם ישנו קשר בין קפה ובין כולסטרול גבוה שצריך לדעת עליו? המומחים של חברת בורשטיין קפה מנסים לענות על השאלה.

בריא או לא בריא?

רוב המחקרים מצביעים על כך שכמויות מתונות של קפה (4 כוסות ופחות ביום), יכולות לתרום לבריאות הכללית, אבל כל כמות שעולה על כך כבר עשויה להזיק, כמו כל דבר שיוצא מאיזון.

ומה לגבי כולסטרול? למרות שקפה מבושל אינו מכיל כולסטרול כן יש בו שמנים טבעיים המכילים תרכובות כימיות שעשויות להעלות את רמת הכולסטרול.

מה הקשר בין אספרסו לכולסטרול?

כיום יש מחקרים שמצביעים על קשר בין צריכת אספרסו לבין רמות גבוהות יותר של כולסטרול. אספרסו נרקח על ידי זרימת מים חמים ישירות לתוך קפה טחון, משובח ככל שיהיה. התוצאה היא קפה עם רמות גבוהות יותר של החומרים שמעלים את רמת הכולסטרול. קפה נוסף שמבושל בצורה דומה, אשר במהלכה הקפה הטחון והמים באים במגע ישיר, הוא קפה טורקי או קפה שחור.

ישנם מכשירים ביתיים הכוללים פילטר, ומעבירים את הקפה סינון לפני צריכתו. כתוצאה מכך בכוחם להפחית את כמות השמנים האלו בקפה. לכן אם רוצים למנוע כולסטרול גבוה מומלץ להיצמד לקפה פילטר.

בחרו בקפה נטול קפאין

ישנם מחקרים שמצביעים על כך שקפה המכיל קפאין נוטה להעלות את הכולסטרול יותר מאשר קפה נטול קפאין. אומנם אין קשר מוכח, אבל מעבר לקפה נטול קפאין עשוי להיות בחירה טובה יותר עבורכם אם אתם מודאגים לגבי רמת הכולסטרול שלכם.

שימו לב למה שאתם מכניסים לקפה

למרות שהשאלה היא האם יש קשר בין קפה לבין רמות הכולסטרול, לא פעם יהיו אלו התוספות לקפה, שיכולות להעלות את רמת הכולסטרול שלכם. ניקח לדוגמה שומן רווי. ידוע ששומן רווי מעלה את רמת הכולסטרול והוא נמצא בהמון רכיבים שאנשים אוהבים להוסיף לקפה, כך שאתם אתם  מנסים להוריד את רמת הכולסטרול שלכם כדאי לכם להימנע משתיית קפה עם שמנת או לצרוך משקאות קפה ממותקים.

בשורה התחתונה

כמו כל דבר בחיים גם כאשר מדובר בצריכת קפה, חשוב לשמור על איזון, לשתות 4 כוסות קפה לכל היותר, לשים לב לאופן ההכנה ולדעת אילו מרכיבים נכנסים לקפה שלכם, קל וחומר לתוך הגוף.

כמו כן, תמיד כדאי לקנות קפה ממקום איכותי שמבין בקפה ומציע לכם מחירים טובים, לצד ידע מקצועי של הצוות במקום שיעזור לכם לבחור את הטעמים, הארומות וסוגי פולי הקפה המושלמים לטעמים, להעדפות וגם – למצבכם הבריאותי!

פולי קפה איכותיים תוכלו לרכוש באתר https://bursteinstore.co.il – בקרו באתר.

 

 

 

 

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: