ביטוח בריאות פרטי

במדינת ישראל קיים חוק בריאות ממלכתי החייב לספק לכל אזרח במדינה שירותי בריאות בסיסיים. החוק במדינת ישראל מחייב כל אדם להיות חבר באחת מקופות החולים הקיימות: לאומית, מאוחדת, מכבי וכללית. בהתאם לגיל ולמעמד משלם כל אזרח סכום מסויים של כסף המבטיח את שירותי הבריאות הבסיסיים. מטרתו של ביטוח הבריאות הממלכתי הוא להגן על האזרחים במידה והם זקוקים לשירותי רפואה.

מדינת ישראל אף קובעת בכל שנה "סל בריאות" הכולל את סוגי התרופות והטיפולים להם זכאים האזרחים. קופות החולים הן הגוף המחוייב להעניק לאזרח את סל הבריאות אותו קבעה הממשלה ובאפשרותה להציע ללקוחותיה שירותים נוספים בחינם או בעלויות שונות. כאמור, ביטוח הבריאות הממלכתי מכסה את הבדיקות השגרתיות שאנחנו עושים אצל רופא המשפחה או רופא מומחה, בדיקות דם, ניתוחים ואשפוזים.

אך מה קורה כאשר אנחנו חולים במחלה שהתרופות שלה אינן כלולות בסל הבריאות, או סובלים מבעיה בריאותית שטיפוליה אינם מכוסים בסל התרופות הממלכתי, כדוגמת כולסטרול גבוה? כאן מגיע הפיתרון של ביטוחי הבריאות הפרטיים.

כולסטרול גבוה

דוגמא, כולסטרול גבוה בין הנפוצים בעולם, ואף מדורג במקום הראשון למחלת לב, בעיות בכלי דם ואף טרשת עורקים. חוסר טיפול נכון או אי טיפול כלל בכולסטרול גבוה יכול להביא להתפתחות מחלות לב שהוא גם הגורם העיקרי לתמותה במדינת ישראל.

הטיפול הקיים בכולסטרול גבוה הוא טיפול תרופתי שמטרתו להוריד את רמת הכולסטרול בדם לערכים מאוזנים. על פי ההנחיות הקיימות בסל הבריאות הממלכתי יש להתחיל את הטיפול בתרופות ממשפחת סטטינים המביאות להפחתה של כ 30% ברמת הכולסטרול, אך תוצאה זו לא תמיד מביאה את המטופל לערכי המטרה הרצויים. תרופה נוספת שניתן לקחת באישורו של הרופא היא איזיטרול, אך היא אינה מסופקת כלל אזרחי מדינת ישראל במסגרת סל הבריאות.

תרופה נוספת, מומלצת עוד יותר, אשר הוכיחה את עצמה במחקרים היא קרסטור – זוהי תרופה יקרה שאינה נמצאת בסל הבריאות הממלכתי. כיום, מבוטחי בריאות פרטית זכאים לקבל את התרופה הזו במסגרת הפוליסה שלהם.

ביטוח בריאות פרטי – מה זה עולה לנו?

את הסכום אותו נשלם עבור פוליסת ביטוח בריאות פרטי תלוי בגיל של האדם והסכום מתעדכן בכל חמש שנים בהתאם למשתנים. לחברות הביטוח הפרטיות המציעות ביטוח בריאות פרטי ישנם מספר מדדים לגבי הסכום, וככל שהאדם הוא בעל סיכון גבוה יותר לחלות במחלה (על פי גיל, עישון, עבר של מחלות, מחלות גנטיות וכדומה) כך המחיר החודשי אותו יאלץ לשלם יהיה גבוה יותר.

בעת חתימת פוליסת הביטוח יצטרך המועמד לחתום על טפסים המצהירים על מצב בריאותו הגופני, חשוב מאוד להיות אמינים מול חברות הביטוח, כי אם הביטוח יגלה זאת הוא רשאי לא לכבד את הפוליסה כאשר באמת תזדקקו לה.

שימו לב כי חברות הביטוח מעמידות 90 ימי מבחן, בהן אתם עדיין אל מבטוחים – וזאת על מנת שאנשים שיודעים שהם זקוקים לטיפול דחוף במסגרת הפוליסה לא ישקרו במהלך החתימה על הפוליסה. חשוב מאוד שבאמת תשבו ותקראו את כל האותיות הקטנות, לא הדפיסו אותן סתם. בידקו מה בדיוק מכסה הטיפול בחו"ל ואילו איברים בגופכם מכוסים במסגרת הפוליסה.

ביטוח בריאות – האם זה כדאי?

בהחלט כן. לא משנה מה מצבכם הבריאותי היום, אתם אף פעם לא יכולים לדעת מה יהיה מחר, או בעוד שנה. חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של כיסויים, החל מרופאים מומחים, ניתוחים בחו"ל, השתלות, תרופות שאינן בסל הבריאות וסיעוד לעת זיקנה או להחלמה לאחר מחלה קשה.

ברוב הפעמים, חברות הביטוח לא יתנו כיסוי למחלות קיימות, אך הן כן יכסו מחלות עתידיות. ביטוח הבריאות הממלכתי לא מכסה את כל תחומי הבריאות, הפוליסה הפרטית אולי עולה לנו יותר אבל היא גם מעניקה לנו הרבה יותר.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: