יוגורט שעוזר בהפחתת כולסטרול

אכילת יוגורט והפחתת כולסטרולרמות כולסטרול גבוהות ידועות בהשפעתן המזיקה לגוף, ללב ולמערכות הווסקולריות. אנשים רבים הסובלים מכולסטרול גבוה מחפשים את הפתרונות האולטימטיביים, אשר יוכלו לסייע להם בהורדתו. מעבר לתרופות כרוניות, אשר מחייבות את לקיחתן באופן יומיומי וקבוע, קיימים בשוק עזרים טבעיים יותר.

ההמלצה הראשונית לבעלי כולסטרול גבוה, היא דיאטה מאוזנת ומזונות דלי שומן. כחלק ממלחמה זו, הצטרף למגוון המזונות, גם יוגורט שיכול לעזור באופן אקטיבי בהפחתת רמות הכולסטרול "הרע".

מזונות המסייעים להפחתת כולסטרול

 היוגורט אשר מנסה להפחית את רמות הכולסטרול, נמצא כחלק ממגוון גדול של מזונות מיוחדים וחדשים אשר מתיימרים לפתור או להקל על בעיות ומחלות שונות.

בארצות הברית ובאירופה, מזונות פונקציונאליים אלה כבר צוברים תאוצה ונמכרים בחנויות הסופר לכל דורש. היוגורט אשר מיוצר בישראל מכיל פיטוסטרולים. ועל פי הוראות היצרן, הוא יכול להפחית את רמות הכולסטרול (LDL) בגוף עד 10%.

מזונות אלה, אשר נחשבים למזונות רפואיים תפקודיים, יכילו מרכיבים מתחום ההנדסה הגנטית, כמו למשל פרוביוטיקה, פיטואסטרוגנים וכאמור פיטוסטרלים, אשר נועדו לטיפול במחלות כרוניות שונות.

מעבר למזונות המוכרים אשר מכילים תוספים שמקלים על תפקוד הגוף באופן תקין, מזונות אלה נלחמים בצורה אקטיבית במחלות ותופעות שונות.

מזונות אלה דווקא מקבלים חיזוק מרשויות הרפואה והבריאות השונים, כמו גם מרופאי המשפחה אשר ממליצים לצרוך יותר מזונות שכאלה על פני מזונות ללא ערך כלל.

הפיטסטרולים ומשמעותם לגבי הכולסטרול

פיטוסטרולים הינם תרכובות צמחיות אשר דומות במבנה הכימי שלהן לכולסטרול. מכיוון שהם דומים בהרכבם, הם יכולים להתחרות עם הכולסטרול בעת ספיגתו למעי.

ככל שיהיו יותר "תחליפי" כולסטרול, כך פחות כולסטרול "אמיתי" יוכל להיספג. כולסטרול צמחי זה, לאחר שהוא נספג במעי, יכול גם להיות מופרש, מפני שהגוף מזהה שאין לו צורך בחומרים אלה.

יוגורט זה, על אף יתרונותיו הגדולים במלחמה כנגד רמות כולסטרול גבוה, אינו יכול להשפיע או לפעול באופן יעיל כמו התרופות הסטטיניות הניתנות במקרים אלה, ולו רק מעצם העובדה כי הוא אינו פועל על הכולסטרול המיוצר בכבד.

עם זאת, הוא יכול לעזור ולשפר את רמות הכולסטרול, במידה שכמות ה- LDL  אינה גבוהה באופן קיצוני.

במקרים של הגדרה גבולית של רמות הכולסטרול, הוא אף יכול להוות תחליף לתרופות הקבועות. מזונות אחרים אשר מעושרים בפיטוסטרולים כמו שומשום או שקדים, לא נצרכים באופן מספק ולכן לא מצליחים להוריד את רמות הכולסטרול בצורה מספקת.

למי מתאים היוגורט?

בפיתוח היוגורט הושקעו שנות מחקר ופיתוח רבות, תוך ניסיון להבין כיצד לשמר את תכונותיו הבריאותיות בטעם אשר יוכל להתאים לאנשים רבים.

קהל היעד אשר יוכל להרוויח מיוגורט זה הינם אותם אנשים עם רמות כולסטרול גבוליות. מעבר לכך, גם אנשים בעלי רמות כולסטרול גבוהות, אשר כבר מקבלים תרופות, יוכלו להרוויח הורדה נוספת של רמת ה LDL.

אין מניעה בריאותית כי גם אנשים אשר לא סובלים מרמת כולסטרול גבוה יאכלו את היוגורט וייהנו מירידת הרמות לרמה מיטבית ללא סיכון נוסף.

למי אסור לאכול מהיוגורט?

יוגורט זה אינו מומלץ ואף אסור לנשים בהריון, נשים מניקות או ילדים מתחת לגיל 5. המינון המומלץ הוא גביע אחד ביום בכדי לגרום לתוצאה היעילה ביותר.

מעבר לכך, ישנה סכנה כי ספיגת ויטמינים מסיסי שומן אחרים תקטן וההשפעה המיטבית תהיה שולית יותר.

מוצר זה נחשב למוצר בריאותי פונקציונלי, ומוכר כבעל חומרים פעילים בעלי תפקיד רפואי, על ידי רשויות הבריאות הישראליים והאירופאיים.

הכרה זו ביוגורט כמוצר בריאותי מתבססת על מחקרים רבים אשר הוכיחו באופן מדעי את יעילות הפיטוסטרולים בהורדת רמות הכולסטרול.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: