רספירייט לחץ דם גבוה

רספירייט לחץ דם גבוהרמות גבוהות של כולסטרול בדם עלולות להוביל להתפתחות רובד "פלאק" בכלי הדם המורכב מחלקיקי שומנים, כולסטרול ותאי דם שונים ולהעלות את הסיכון לטרשת עורקים ומחלות שונות בכלי הדם והלב. לחץ דם גבוה מביא עימו עליה בסיכון לתחלואה, למחלות לב, שבץ ועוד.

כל המומחים והמחקרים קובעים כי יש לעשות הכל בכדי להוריד את לחץ הדם. אבל מה ניתן לעשות כאשר כל אותן תרופות להורדת לחץ דם מביאות עימן תופעות לוואי לא רצויות? במיוחד מכיוון שמדובר בטיפול כרוני, שנמשך ונמשך? הבשורה העולמית בנושא זה הגיעה לאחרונה גם לארץ, בדמות מכשיר טיפולי שנקרא רספירייט (RESPERATE).

תוך כמה זמן אפשר לראות תוצאות

חשוב להבין מהו המנגנון שעל פיו עובד המכשיר הרפואי ובהחלט נדבר על כך. אך לפני כן נתחיל בשורה התחתונה. הסובלים מלחץ דם שואלים בוודאי בתוך כמה זמן מתחילת הטיפול אפשר לראות תוצאות. הבשורות הן שכבר בתוך חודש ימים מרגישים הטבה של ממש ולמעשה מבחינים בירידה משמעותית בלחץ הדם.

מכיוון שיש הבדלים ניכרים בין המטופלים השונים, ישנם מטופלים שיחושו את השינוי המיוחל בתוך כחודשיים. אם כן, בתוך בין 4 ל-8 שבועות ולא יותר, זה טווח הזמן שבו מבחינים בירידה משמעותית בלחץ הדם.

מאושר FDA, מוכח מחקרית

יש להבין כי רספירייט איננו תרופה ולכן אין צורך במרשם רפואי. יחד עם זאת, כמכשיר רפואי, הוא קיבל את אישור מנהל המזון והתרופות הפדרלי האמריקאי (ה-FDA). במהלך הטיפול לא נעשה שימוש בכל חומר כימי שהוא וגם לא צריכים אף תרופה ואף חומר פעיל.

עיקר הרעיון הוא להביא לשינוי באמצעות דבר לכאורה פשוט אך כזה שעובד. שינוי בנשימה – זה מה שבמטיח המכשיר ללמד את המשתמש, כאשר המחקר מגלה תוצאות חד משמעיות. באמצעות תרגול של נשימה נכונה, מצליחים להוביל לשינוי פיזיולוגי.

בדיוק את מה שהתרופות להורדת לחץ דם יודעות לעשות באופן כימי, תוך השפעה על מנגנונים שונים בגוף, לומד הגוף לבצע בעצמו. הגוף לומד לשנות באופן פיסיולוגי, תוך נשימה רגועה ומודעת, את לחץ הדם ויש לכך הסבר מדעי מוכח.

מהו בדיוק מכשיר רספירייט ואיך עובד הטיפול

הערכה כוללת חיישן משוכלל שתפקידו לנטר את הנשימה. החיישן יודע לגלות תחילה באיזו צורה המטופל נושם, כלומר כיצד התרגל לנשום ללא שום התערבות מיוחדת. מלבד החיישן (שאותו מחברים סביב בית החזה) כוללת הערכה גם אוזניות שמשמיעות את ההוראות למטופל. מדובר במכשיר קטן ונייד, שמתאים לטיפול בייתי באופן פשוט, יעיל וקל לביצוע.

באמצעות האוזניות משמיעים למטופלים צלילים מרגיעים וכן הוראות כיצד לנשום נכון יותר, לאט יותר. זהו מכשיר שפועל על פי עיקרון שנקרא ביו פידבק, כלומר באמצעות משוב חוזר לומדים לבצע שינוי. אט אט, מצליחים להאט את קצב הנשימה וההפסקות שבין נשימה לנשיפה נעשות ארוכות יותר.

את סוד הנשימה הנכונה אנשים יכולים ללמוד באמצעות תרגול מתמשך שנמשך שנים. הגדולה של המכשיר הינה שהוא מנחה כיצד לעשות זאת באופן מיידי ונחוץ תרגול של עשר דקות בלבד. אך מלבד האופן שבו מסייע המכשיר לנשום נכון, חשוב להבין מה בעצם קורה בגוף.

תרגול הנשימה במהלך עשר דקות ביום מביא לכך כי כלי הדם הקטנים שנמצאים ברחבי הגוף מתרחבים. התרחבות כלי הדם נוצרת בזכות הנשימה הרגועה שמרפה את השרירים שאחראים להתכווצות כלי הדם. התוצאה הישירה של הדבר הזה היא ירידה ממשית ומורגשת בלחץ הדם.

מכיוון שאין כאן שום שימוש בחומרים כימיים והפעולה היא פיזיולוגית וטבעית, לא קיימות אותן תופעות לוואי המוכרות מטיפול תרופתי. מומלץ לקיים את הטיפול בשעות הערב, בסך הכל עשר דקות ליום (לא צריך יותר מזה). כתוצאה נלווית, נרדמים יותר בקלות ושנת הלילה הופכת טובה ורגועה יותר.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: