תרופות סבתא לכולסטרול גבוה

כשסבתא הייתה צעירה המילה כולסטרול עוד לא הפכה לכוכבת במדורי הבריאות.תרופות סבתא לכולסטרול גבוה - כולסטרול
קודם כל, המודעות להשפעות המזיקות של כולסטרול ולחשיבות התזונה הנכונה לא הייתה גבוהה כמו היום. בנוסף לכך, גם אם הייתה אותה רמה של מודעות, מבחינה אובייקטיבית פחות אנשים סבלו מבעיות כולסטרול.
התזונה הייתה טבעית יותר ולפיכך בריאה יותר, האוכל המהיר והתעשייתי לא הרכיב חלק גדול מהתפריט כמו היום והקשיים הכלכליים של המדינה הצעירה הביאו לצריכה מועטה של בשר, ואם כבר- אז בשר פחות שמן שהוא גם פחות יקר.

ועדיין, תרופות סבתא מצאו את דרכן ללב הקונצנזוס והן מספקות פתרונות יעילים ופשוטים למחלות רבות.
בין היתר, תרופות סבתא משמשות גם להורדת רמת כולסטרול גבוהה, ובצורה זו מסייעות למניעת מחלות לב וכלי דם, שביניהן ניתן למנות טרשת עורקים, סיכון גבוה לקבלת התקפי לב או שבץ מוחי ואחרות.

סודות התזונה הנכונה

"תרופות סבתא" מבוססות קודם כל על תזונה נכונה, כלומר על רפואה מונעת עוד טרם הופעת הבעיה ולא על "תרופות" כפי שאנו מכירים אותן ברפואה המערבית – טיפול שניתן לאחר הופעת תסמינים ובעיות גופניות. תרופות סבתא דומות במהותן לתרופות טבעיות של הסינים – רפואה סינית, שמבוססת ברובה על תזונה נכונה ולא על טיפול נקודתי בבעיות בריאות.

התזונה היא הדבר המשמעותי ביותר כשמדובר בהורדת רמות כולסטרול וחשוב להקפיד עליה מגיל צעיר ולשמור עליה לאורך זמן. צריך לזכור שרובו של הכולסטרול בגוף האדם, מעל 70 אחוזים, מגיע מהמזון שאנו אוכלים ולפיכך התפריט משפיע באופן מהותי על הצטברות כולסטרול בדם. נתון זה גם מצביע על כך שרמות הכולסטרול שלנו נתונות בידינו וניתן להשפיע עליהן באמצעות שינוי קל אך חשוב באורח החיים.

פרט לשינוי הרגלי התזונה חשוב להקפיד על פעילות גופנית מכל סוג שהוא, לפחות 3-4 פעמים בשבוע ואפשר גם יותר. הפעילות הגופנית ממריצה את הדם וכך מונעת הצטברות כולסטרול ומפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב שונות.

אז מה לאכול?

פיצוחים– מכילים ויטמינים ומייצרים תחושת שובע, ויחד עם זאת הם אינם מכילים כולסטרול. כדי לשמור על ערכם התזונתי, חשוב לאכול אותם לא קלויים, מטוגנים או מתובלים. מומלצים במיוחד:

אגוזי מלך, גרעיני פשתן ודלעת – מכילים אומגה 3 שמונעת הסתיידות עורקים ומסייעת בהפחתת כולסטרול.
שקדים ואגוזי קשיו- מכילים כמויות נדיבות של שומן בלתי רווי, אשר מסייע להפחתת רמות הכולסטרול.

דגים– כדאי להרבות באכילת דגים לא שמנים העשירים באומגה 3, רכיב המסייע להפחתת כולסטרול.

ארטישוק- מסדיר את לחץ הדם.

תה צמחים- עם דבש וקינמון. רצוי להחליף את כל הממתיקים בדבש, שהוא ממתיק מזין וממריץ.

שום טרי- מומלץ לאכול 2 שיני שום ביום.

פירות וירקות- תפוחים ופומלות נודעים כמסייעים במיוחד להורדת לחץ דם. גם עגבניות מומלצות- בצורתן הטבעית או במיץ.

שמן זית ומיץ לימון- אפשר גם להוסיף עלי זית כתושים לתוך כוס תה, לתוך סלט או תבשילים.

שיבולת שועל (קוואקר)– סופחת אליה רעלים ולפיכך מצוינת לבעיות כולסטרול. עדיף לצרוך שיבולת שועל גסה ולבשל בישול ארוך ולא את הקוואקר המוכן שערכיו התזונתיים פחותים.

תבלינים: פלפל, כורכוםתבלינים אלה עוזרים לנקות את הדם ולהסדיר את פעילות הלב.

לצד ההמלצות הללו חשוב לדעת גם ממה להימנע, באופן כללי מדובר על שומנים מהחי- בשרים ודגים שמנים, מוצרי חלב מעל 5% שומן וביצים.

לא כדאי לוותר לחלוטין על צריכת מוצרים מהחי, אלא להחליף אותם בבשרים רזים ומוצרי חלב עם אחוז שומן נמוך, או לצמחונים- בסויה ותחליפי בשר שניתן להשיג בחנויות אורגניות.

ראו גם:
תרופות למניעת כולסטרול וקטרקט

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: