כולסטרול וצמחי מרפא

עם התפתחות המודעות לחשיבותה של כולסטרול ותזונה בריאה, יצא למלח לסוכר ולכולסטרול שם רע. ראשית נבהיר כי כולם דרושים לגוף שלנו וכולם והכולסטרול ביניהם חשובים לתפקודו התקין.

רוב הכולסטרול בכלל מגיע מייצור עצמי על ידי הכבד. רק כ- 30 אחוז ממנו מגיע מהמזון שאנו אוכלים, עם זאת כמו עם כל דבר יש לצרוך אותו במידה הנכונה.

הכולסטרול נחוץ לנו לבניית תאים חדשים אבל איננו רוצים שיישאר יותר זמן ממה שהוא צריך מכיוון שהוא שומני בבסיסו ושומן אינו מתמוסס בדם ולכן יכול לגרום לחסימות.

הכולסטרול מתחלק לשני סוגים: הכולסטרול ה"רע", LDL, והכולסטרול ה"טוב”, HDL.  רובו של הכולסטרול הוא הLDL שלו נטייה גבוהה יותר לשקוע בדפנות העורקים ולגרום על ידי כך למחלות שונות ,ומכאן שמו הרע. לעומת זאת הHDL תפקידו להרחיק את הכולסטרול ממחזור הדם.

הרפואה הקונבנציונאלית יודעת לטפל בבעיה של כולסטרול גבוה ע"י תרופות משני סוגים: כאלו הגורמות לשיבוש ייצורו בגוף וכאלו המונעות ספיגה של חומצת מרה העשירה כולסטרול. טיפול סימפטומאטי  זה יוצר חוסר איזון חדש בכך במעי ובאנזימים חיוניים לגוף.

כולסטרול בראי הרפואה האלטרנטיבית

הרפואה האלטרנטיבית לעומת זאת מחפשת כיצד ניתן לפתור את הבעיה הרפואית שנוצרה מבלי להפר איזונים נוספים המתקיימים בגוף באופן טבעי (בין הטיפולים שהרפואה האלטרנטיבית מציעה הינם נטורופתיה והומאופתיה להורדת כולסטרול). הגוף באופן אוטומטי בונה והורס תאים כל הזמן, לפיכך על ידי שימוש בצמחי מרפא מתאימים ניתן לגרום באופן טבעי לכך שייהרס יותר כולסטרול רע מאשר שייבנה ו/או שייבנה יותר כולסטרול טוב מאשר שייהרס.

פתרון הבעיה באמצעות צמחי מרפא חייב להיות מלווה בשינוי תזונתי ושינוי של אורח החיים על מנת שיצליח – יש לאכול פחות מזונות המכילים שומן רווי, לאכול יותר מזונות המכילים סיבים ועמילן, לבצע פעילות גופנית באופן תדיר וקבוע, להפסיק לעשן ולהוריד רמות מתח ולחץ בחיי היומיום.

מזונות בעלי סגולות ריפוי

תמציות צמחים רבות המיועדות לטיפול בתופעה מכילות בתוכן כורכום. תמציות מסוימות אחרות מכילות גם תבלינים כגון חילבה, גי'נג'ר, עלי זית ופלפל שחור.

  • החילבה מכיל בתוכו את רכיב הספונין, שמונע את ספיגת הכולסטרול ה"רע" בדם.
  • הכורכום והג'ינג'ר אחראים לניקוי  ולשיפור פעולתו של הכבד שהוא המייצר את הכולסטרול בגוף.
  • החומרים שבעלי הזית הם אנטי-בקטריאליים ואחראים על ניקוי כלי הדם ובכך מונעים הצטברות התגבשויות בדופנותיהם והגמשה של כלי הדם.
  • הפלפל השחור עוזר בספיגת צמחי המרפא בגוף, העצמת פעולתם ובהמסה של שומנים בגוף.

כולסטרול ונטורופתיה

הנטורופתיה מתאימה באופן אישי תמצית צמחי מרפא לכל פציינט על פי מצבו הספציפי. צמחי מרפא הידועים כיעילים כנגד כולסטרול הם:

  • אלפלפא העוזר בניקוי עורקים הסתומים בכולסטרול
  • שום הממיס את הכולסטרול בדם בזכות חומצותיו החריפות
  • Guggulu- Commiphora mukul – צמח הודי בו משתמשים באיורוודה להורדת כולסטרול
  • Holy Basil – Ocimum sanctum – שיכול לשחרר את הכולסטרול ממקום בו תקוע בעורק לתוך מחזור הדם ומשם הכליות כבר יפנו אותו החוצה.

הטבע נוצר לא רק על מנת להסתכל עליו ולאכול ממנו אלא גם כדי להתרפא בעזרתו. בעיה איננה נוצרת בעולם זה מבלי הפיתרון, לפעמים הוא סמוי מן העין והצמחים יעזרו למצוא אותו.

טל מרום מטפלת בכולסטרול
טל מרום מטפלת בכולסטרול

טל מרום, מנהלת ומיידת המרכז לטיפול בכולסטרול. טל מגיעה עם ניסיון עשיר בתחום ומיד לאחר סיום הלימודים באקדמיה הקדישה את זמנה לעזור למטופלים להגיע להצלחות ותוצאות משנות חיים

אז מה היה לנו בכתבה: